Pancerium na facebook

GMC M1918


Skuteczne wdrążenie prototypu samobieżnego działa T6 spowodowało rozpoczęciem prac nad mobilną artylerią o jeszcze potężniejszym uzbrojeniu. Po I Wojnie Światowej pozostała całkiem spora ilość haubic 240 i 330 mm bazowanych na francuskich konstrukcjach. Tego typu haubice były produkowane w Watervliet Arsenal. Możliwość uzbrojenia podwozia T6 w mocniejsze uzbrojenie było opracowywane w instytucie Franklin. Jedne ze szkiców wykonanych w październiku 1942 r. pokazywały zmodyfikowany podwozie T6 uzbrojone w haubicę 240 mm M1918.

Model działa samobieżnego M1918
Model działa samobieżnego M1918

Ciekawym elementem tej konstrukcji było wykorzystanie podwozia T6 jak i transportera zaopatrzeniowego T14 podczepianego do T6 przed rozpoczęciem ostrzału. Hydraulicznie opuszczany stabilizator miał być zamontowany jedynie w T14. Sczepione w ten sposób oba pojazdy stawały się stabilną platformą dla potężnej haubicy 240 mm. Załadunek amunicji do działa miał odbywać się bezpośrednio z transportera. Jednak uznano że podwójny pojazd będzie zbyt skomplikowany w produkcji jak i zastosowaniu bojowym. Ostatecznie projekt doczekał się jedynie szkiców oraz modelu.

Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy Continental R975 C1, 9-cylindrowy o mocy 400 km
Trakcja:
gąsienicowa
Transmisja:
mechaniczna
Załoga:
brak danych
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
brak danych
Przednia płyta:
brak danych
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
brak danych
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
haubica 240 mm M1918
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
brak danych
Szerokość:
brak danych
Wysokość:
brak danych
Masa:
brak danych
***