Pancerium na facebook

GMC M7B1


Równocześnie z rozpoczęciem produkcji unowocześnionych dział samobieżnych M7. opracowano kolejną modyfikacje. W firmie Pressed Steel Car Company zorganizowano montaż dział samobieżnych na bazie czołgu M4A3. Nowe pojazdy otrzymały indeks M7B1. Poza jednostką napędową te pojazdy były podobne do wcześniejszych modeli M7. Produkcje tych dział samobieżnych prowadzono do lutego 1945 r. wyprodukowano 826 M7B1.

Działo samobieżne M7B1
Działo samobieżne M7B1

Zarówno M7 jak i M7B1 był na uzbrojeniu długo po ukończeniu II Wojny Światowej. Podczas wojny koreańskiej wprowadzono kolejną modyfikację M7B2. W tych pojazdach znacznie zwiększono poziom podniesienia lufy dla lepszego ostrzału w terenie górskim.

Działo samobieżne M7B2
Działo samobieżne M7B2
Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy Ford GAA, 8-cylindrowy o mocy 450 km
Trakcja:
gąsienicowa
Transmisja:
mechaniczna
Załoga:
7-osobowa
Radiostacja:
SCR-508
Zapas paliwa:
636 l
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty spawane
Przednia płyta:
51-108 mm
Boczne płyty:
13-38 mm
Tyłna płyta:
13 mm
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
13-25 mm
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
42 km/h
Zasięg max:
190 km
Pokonywanie rowów:
2,30 m
Pokonywanie ścian:
0,61 m
Kąt podjazdu:
36o
Uzbrojenie
Podstawowe:
haubica 105 mm M2A1
Dodatkowe:
CKM 12,7 mm Browning
Wyamiary/masa
Dlugość:
6,19 m
Szerokość:
2,87 m
Wysokość:
2,95 m
Masa:
22,70 t
***