Pancerium na facebook

GMC T51


Projekt przystosowania brytyjskiej armaty 87,6 mm(25-pdr) na bazie działa samobieżnego, rozpoczęto w czerwcu 1942 roku. Drugi prototyp T32 został zmodyfikowany i uzbrojony w brytyjską armatę. Działo 25-pdr zastąpiło haubice 105 mm. Platforma CKMu miała analogiczną budowę co ta z T32 lub M7 Priest. Po zakończeniu prac nad pojazdem w Aberdeen otrzymał on indeks T51. Podczas testów balistycznych doszło do uszkodzenia mocowania działa. Naprawy przedłużały się gdyż oryginalne mocowanie działa 25-pdr było konstrukcją nitowaną do tego już nie produkowaną.

Prototyp działa samobieżnego T51
Prototyp działa samobieżnego T51

Rozwiązaniem okazało się nowe mocowanie działa które było już konstrukcją spawaną. Kolejne testy balistyczne przeszły pomyślnie. Po ukończeniu testów T51, w Kanadzie już trwały pracę nad podobnym pojazdem o nazwie Sexton. Co spowodowało zatrzymanie prac nad T51 w marcu 1943 roku.

Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy Continental R975 C1, 9-cylindrowy o mocy 350 km
Trakcja:
gąsienicowa
Transmisja:
mechaniczna
Załoga:
7-osobowa
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty nitowane/spawane
Przednia płyta:
38-51 mm
Boczne płyty:
13-38 mm
Tyłna płyta:
13 mm
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
13-25 mm
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
39 km/h
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
działo 87,6 mm(25-pdr)
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
brak danych
Szerokość:
brak danych
Wysokość:
brak danych
Masa:
brak danych
***