Pancerium na facebook

KH-50, KH-60 i KH-70


Lekki czołg KH-50

W 1923 r. Czechosłowacja zakupiła plany konstrukcyjne czołgu zaprojektowanego przez niemieckiego inżyniera J. Vollmera. Dwa prototypy zbudowano w zakładach "Skoda" w 1925. Czołg oznaczono jako KH-50 Kolohousenka. Pojazd mógł poruszać się na gąsienicach lub kołach. Przystosowywanie pojazdu do jazdy na kołach wymagało opuszczenie pojazdu i ręczną zmianę kół. KH-50 przeszedł pomyślnie testy terenowy lecz został odrzucony przez czeską armie.

Lekki czołg KH-50
Lekki czołg KH-50

Podwozie KH-60

Modyfikacja podwozia KH-50, usprawniono system zmiany kół, dodano mocniejszy silnik i pogrubiono pancerz. Prace nad modyfikacją trwały w latach 1928-1929.

Podwozie KH-60
Podwozie KH-60

KH-70

Ostatni czołg z serii KH, zbudowano cztery czołgi tego typu w 1930. Znacznie poprawiono system zmiany kół oraz wyposażono pojazd w mocniejszy silnik. Ta wersja KH została przyjęta na wyposażenie czeskiej armii i była w użyciu do 1936.

Lekki czołg KH-70
Lekki czołg KH-70
Dane Techniczne
Napęd:
(silnik benzynowy 4-cylindrowy, o mocy 50 km)
(silnik benzynowy 4-cylindrowy, o mocy 60 km)
(silnik benzynowy 4-cylindrowy, o mocy 70 km)
Trakcja:
gąsienicowo-kołowa -wszystkie
Transmisja:
mechaniczna -wszystkie
Załoga:
2 osobowa -wszystkie
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
(stalowe płyty nitowane -KH-50)
(stalowe płyty nitowane -KH-60, KH-70)
Przednia płyta:
(10 mm -KH-50)
(15 mm -KH-60, KH-70)
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
na gąsienicach 12 km/h na kolach 34 km/h -KH-50
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
działo 37 mm lub 1 CKM -wszystkie
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
4,51 m -KH-50
Szerokość:
2,20 m -KH-50
Wysokość:
2,17 m -KH-50
Masa:
6,8 t -KH-50
***