Pancerium na facebook

Renault FT Kegresse


Czołg lekki Renault FT M24/25

Prototyp przetestowano ma przełomie 1924-1925 r. była to próba modernizacji czołgu FT poprawiając jego możliwość trakcyjną. Nowe podwozie zaprojektowane przez firmę "Citroen-Kegresse" zostało wyposażone w dodatkowe koła z przodu i z tylu wspomagające czołg w pokonywaniu okopów. Wyprodukowano zaledwie kilka sztuk.

Renault FT M24/25
Renault FT M24/25

Czołg lekki Renault FT M26/27

Rozwinięcie projektu M24/25 główny nacisk położono na dopracowanie zawieszenia i gąsienic.

Renault FT M26/27
Renault FT M26/27
Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy, 4-cylindrowy Renault o mocy 35 km -oba prototypy
Trakcja:
gąsienicowa -oba prototypy
Transmisja:
mechaniczna -oba prototypy
Załoga:
2-osobowa -oba prototypy
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty nitowane -oba prototypy
Przednia płyta:
6-22 mm -oba prototypy
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
8 km/h -oba prototypy
Zasięg max:
48 km -oba prototypy
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
działo krótkolufowe 37 mm lub CKM 8 mm Hotchkiss -oba prototyp
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
5,02 m -oba prototypy
Szerokość:
1,73 m -oba prototypy
Wysokość:
2,13 m -oba prototypy
Masa:
6,5 t -oba prototypy
***