Czołg średni Type-89
Czołg średni Type-89 (Prototyp)
Pojazd powstał na bazie brytyjskiego czołgu Mark C kupionego przez Japonie w 1927. Konstrukcje prototypu ukończono w 1934 w zakładach Mitsubishi. Czołg został wyposażony w pełno obrotową wieże umieszczoną z przodu. Uzbrojenie składało się z działa i karabinu maszynowego w wieży i dodatkowego KMu w nadwoziu. Czołg poruszał się na 18 małych kołach amortyzowanych przez resory.

Czołg średni Type-89 KO
Była to seryjna wersja czołgu oznaczona jako Type-89 KO. Czołg był wyposażony w silnik benzynowy. KO był konstrukcją kanciastą, nitowaną, jedynie przednia płyta pancerza i boczne płyty wieży były lekko pochylone. Zawieszenie pozostało bez zmian natomiast wzmocniono opancerzenie chroniące resory. Uzbrojenie składało się z działa i dwóch KMów.

Czołg średni Type-89 OTSU
W 1936 po udanych testach terenowy, Type-89 OTSU trafił do seryjnej produkcji. Czołg został wyposażony w silnik diesla. OTSU był produkowany głównie w zakładach Mitsubishi, lecz później w innych zakładach na terenie Japonii jak i Mandżurii produkowano OTSU.

Późniejsze wersje Type-89 zostały zmodyfikowane. W czołgach tych zamieniono miejscami kierowcę ze strzelcem CKMu, dodano jednolitą płytę przednią oraz nowe gąsienice. Jedną z ostatnich modyfikacj,i było dodanie do czołgu tylnego stabilizatora (ogona) pozwalającego na pokonywanie szerszych okopów.

(silnik diesla 6-cylindrowy, Mitsubishi o mocy 115 km -OTSU)
(26 km/h -OTSU)
(160 km -OTSU)
(12.7 t -KO)
(13 t -OTSU)
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc: