Pancerium na facebook

Czołgi pływające


Czołg pływający Type-1

Ten eksperymentalny pojazd został skonstruowany w 1928 na potrzebę testów hybrydowej trakcji i możliwości wodnych podobnych pojazdów. Zawieszenie gąsienicowe zostało oparte na bazie francuskiego zawieszenia Citroen-Kegresse. Konstrukcja pojazdu przypominała lódź, stożkowata wieża został wyposażona w stroboskopową kopule.

Czołg pływający Type-1
Czołg pływający Type-1

Czołg pływający Type-2

Był to zmodyfikowany Type-1, konstrukcja pojazdu została przebudowana. Podobnie jak u poprzednika napęd w wodzie odbywał się za pośrednictwem śruby napędzanej bezpośrednio przez silnik.

Czołg pływający Type-2
Czołg pływający Type-2

Czołg pływający Type-92 A-I-GO

Na bazie tankietki Type-94 skonstruowano czołg pływający Type-92 A-I-GO. Kadłub został przebudowany i uszczelniony oraz wyposażony w pływaki. Czołg korzystał z zawieszenia swego poprzednika natomiast w wodzie był napędzany pojedynczą śrubą. Pojazd nie wyszedł po za stadium prototypu.

Czołg pływający Type-92 A-I-GO
Czołg pływający Type-92 A-I-GO
Czołg pływający SR-I, I-GO

Pojazd opracowany w 1933, była to nowa konstrukcja stworzona od podstaw. Na lądzie pojazd poruszał się na ośmiu kołach pogrupowanych w pary, całość amortyzowana przez resory. Na wodzie czołg unosił się na dwóch pływakach umieszczonych po bokach pojazdu. Powstały dwa prototypy, jeden napędzany śrubą drugi turbiną.

Czołg pływający SR-II, RO-GO

Znacznie poprawiona wersja SR-I. SR-II wyposażono w zawieszenie typu Horstman, 8-Kątna wieża, pływaki wbudowane w kadłub i 2 śruby stanowiące napęd w wodzie.

Czołg pływający SR-II, RO-GO
Czołg pływający SR-II, RO-GO
Czołg pływający SR-III

Ostateczna wersją czołgu pływającego oznaczona SR-III, pojazd powstał w 1939. Pojazd miał wejść do produkcji w tym samym roku, lecz nieoczekiwanie SR-III został wycofany.

Dane Techniczne
Napęd:
(silnik benzynowy 4-cylindrowy o mocy 32 km -Type-92)
(silnik benzynowy 4-cylindrowy o mocy 72 km -SR-III)
Trakcja:
(gąsienicowo-kołowa -Type-1-2)
(gąsienicowa -reszta modeli)
Transmisja:
mechaniczna -wszystkie
Załoga:
(2 osobowa -Type-92, SR-I, SR-III)
(3 osobowa -SR-II)
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
(stalowe płyty do 6 mm -SR-II)
(stalowe płyty do 10 mm -SR-III)
Przednia płyta:
(6 mm -SR-II)
(10 mm -SR-III)
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
(na lądzie 40 km/h w wodzie 8 km/h -SR-II)
(na lądzie 48 km/h w wodzie 9 km/h -SR-III)
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
(1 CKM 6,5 mm -Type-92, SR-I)
(1 CKM 7,5 mm -SR-II-III)
Dodatkowe:
1 CKM 7,5 mm -SR-II
Wyamiary/masa
Dlugość:
(5 m -SR-II)
(4,19 m -SR-III)
Szerokość:
(1,87 m -SR-II)
(1,75 m -SR-III)
Wysokość:
(2,38 m -SR-II)
(1,90 m -SR-III)
Masa:
(4 t -SR-II)
(3,8 t -SR-III)
***