Pancerium na facebook

Czołgi wielowieżowe


Czołg ciężki No. 1

Pierwszy czołg skonstruowany w Japonii, przez Osaka Arsenał w 1927. Eksperymentalny czołg No. 1 był konstrukcją wielo wieżową, główna wieża była uzbrojona w działo 57 mm, natomiast wieże przednia i tylna zostały uzbrojone w pojedynczy KM. Pojazd poruszał się na 19 kołach z obu stron pogrupowanych w parach, całość amortyzowana przez resory. Główna wieża została wyposażona w stroboskopową kopule.

Czołg ciężki No. 1
Czołg ciężki No. 1

Czołg ciężki No. 2

W 1930 czołg ciężki No. 1 został zmodyfikowany pojazd nazwano No. 2. Kola nośne zredukowano do 17 z obu stron, pancerz pogrubiono i poszerzono gąsienice oraz zastosowano nową skrzenie biegów. Główna wieża została przezbrojona w działo 70 mm i karabin maszynowy.

Czołg ciężki No. 2
Czołg ciężki No. 2

Czołg ciężki Type-91

Trzeci prototyp czołgu ciężkiego został wyprodukowany przez Osaka Arsenał w 1931. Tak jego poprzednik został wyposażony w trzy wieże, główna uzbrojona w działo 70 mm i karabin maszynowy, oraz wieżyczki uzbrojone w pojedyncze KMy. Czołg poruszał się na 17 kołach z obu tron pogrupowanych w pary, amortyzowanych przez resory. Pojazd został wyposażony w nową skrzynie biegów oraz szersze gąsienice, natomiast został pozbawiony stroboskopowej kopuły.

Czołg ciężki Type-91
Czołg ciężki Type-91
Czołg ciężki Type-95

Ostatni prototyp czołgu ciężkiego został wykonany w 1934. Koła nośne zostały zredukowane do 9 z obu stron, amortyzowane przez resory. W tym modelu zastosowano przednią wieże uzbrojoną w działo 37 mm, wieża z tyłu była uzbrojona w karabin maszynowy.

Czołg ciężki Type-95
Czołg ciężki Type-95

Początkowo czołg został wyposażony w wieże znaną z No. 1 później zastosowano nową wieże. Ten czołg wyposażono w nowy potężniejszy silnik, tak jak w przypadku wszystkich poprzedników Type-95 pozostał w formie prototypu.

Czołg ciężki Type-95 z nową wieżą
Czołg ciężki Type-95 z nową wieżą
Dane Techniczne
Napęd:
(silnik benzynowy o mocy 140 km -No. 1-2)
(silnik benzynowy o mocy 224 km -Type-91)
(silnik benzynowy o mocy 290 km -Type-95)
Trakcja:
gąsienicowa -wszystkie
Transmisja:
mechaniczna -wszystkie
Załoga:
5-osobowa -wszystkie
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
(stalowe płyty nitowane -No. 1)
(stalowe płyty nitowane -No. 2, Type-91)
(stalowe płyty nitowane -Type-95)
Przednia płyta:
(25 mm -No. 1)
(30 mm -No. 2, Type-91)
(35 mm -Type-95)
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
(20 km/h -No. 1-2)
(25 km/h -Type-91)
(22 km/h -Type-95)
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
(działo 57 mm -No. 1)
(działo 70 mm -No. 2, Type-91-95)
Dodatkowe:
(2 KMy 6,5 mm -No. 1)
(3 KMy 6,5 mm -No. 2, Type-91-95)
Wyamiary/masa
Dlugość:
6,47 m -Type-95
Szerokość:
2,7 m -Type-95
Wysokość:
2,9 m -Type-95
Masa:
(20 t -No. 1)
(18 t -No. 2, Type-91)
(24 t -Type-95)
***