Pancerium na facebook

L.Tr. Rhm.Sf1


W 1928 roku firmy Krupp i Rheinmetall otrzymałay zamówienie na budowę działa samobieżnego na bazie podwozia Leichttraktor. Już na samym początku firma Krupp stwierdziła że uzbrojenie tak małego pojazdu w wymagane przez wojskowych działo 7,5 cm jest nie możliwe. Dalsze prace już z montażem działa 3,7 cm prowadziła firma Rheinmetall. Prototyp który był bardzo podobny do standardowego Leichttraktor-a został ukończony w 1930 roku. Testy poligonowe prowadzono w Kummersdorfie do 1933 roku.

L.Tr. Rhm.Sf1
L.Tr. Rhm.Sf1

Po testach poligonowych przeprowadzono modernizację prototypu który otrzymał oznaczenie Selbstfahrlafette L/45. Główny nacisk prac położono na podwozie które zostało całkowicie przebudowane. Koła nośne zostały pogrupowane w pary amortyzowane sprężynowo. Silnik Mercedes-Benz M-36 o mocy 100 km pozwalał na rozpędzenie się do 30 km/h z zasięgiem do 137 km.
Opancerzenie wykonane ze stali nie utwardzonej o grubości od 5 do 13 mm. Masa pojazdu wynosiła ponad 8 ton. W 1934 r. wyprodukowano nową wieże uzbrojoną w działo 3,7 cm i CKM 7,92 mm. Pracę nad modernizacją prototypu zakończono w 1934 r. głównie z powodu wprowadzania nowych pojazdów bojowych.

L.Tr. Rhm.Sf1 1934
L.Tr. Rhm.Sf1 1934
Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy, Mercedes-Benz M-36 o mocy 100 km -Rhm.Sf1
Trakcja:
gąsienicowa -wszystkie
Transmisja:
mechaniczna -wszystkie
Załoga:
4-osobowa
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
220 l -Rhm.Sf1
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty -Rhm.Sf1
Przednia płyta:
14 mm -Rhm.Sf1
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
30 km/h -Rhm.Sf1
Zasięg max:
137 km -Rhm.Sf1
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
działko 3,7 cm PAK L/45 -Rhm.Sf1
Dodatkowe:
CKM 7,92 mm -Rhm.Sf1
Wyamiary/masa
Dlugość:
4,34 m -Rhm.Sf1
Szerokość:
2,1 m -Rhm.Sf1
Wysokość:
1,62 m -Rhm.Sf1
Masa:
8,73 t -Rhm.Sf1
***