Pancerium na facebook

Prototyp VK 3001(H)


Następstwem prac nad DW1 i 2 był kolejny prototyp oznaczony indeksem VK 3001(H). Przednie opancerzenie podniesiono do 60 mm boczne do 50 mm. Zastosowanie szerokich gąsienic 520 mm wymagało dosyć specyficznego rozmieszczenia kół nośnych jak i drążków skrętnych. Czołg został wyposażony w silnik benzynowy Maybach HL 116 o mocy 300 KM. Ważący 30 ton czołg rozpędzał się do 35 km/h.

Prototyp VK 3001(H)
Prototyp VK 3001(H)

W trakcie prac skonstruowano 3 podwozia które posłużyły do testów nowych części i agregatów. Kolejne 8 podwozi wyprodukowano w między czasie. Na jednym z nich zamontowano wieże i działo 75 mm firmy Krupp. Na innych prototypach testowano m.in. transmisję OLVAR i mechanizm skrętu SMG 90. Jesienią 1942 r. cztery czołgi VK 3001(H) używano do szkolenia załóg. Reszta podwozi posłużyła do prac nad eksperymentalnymi niszczycielami czołgów.

Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy Maybach HL 116 o mocy 300 km
Trakcja:
gąsienicowa
Transmisja:
mechaniczna
Załoga:
brak danych
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty spawane
Przednia płyta:
60 mm
Boczne płyty:
50 mm
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
35 km/h
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
działo 75 mm
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
brak danych
Szerokość:
brak danych
Wysokość:
brak danych
Masa:
30 t
***