Pancerium na facebook

Prototyp VK 3001(P)


W ramach projektu budowy czołgu ciężkiego dwie firmy otrzymały zlecenia na budowę prototypów VK 3001(H) i VK 3001(P). Litera w nawiasach oznaczała: H – Henschel, P – Porsche. Pierwszy prototyp firmy Porsche otrzymał fabryczną nazwę Leopard oraz indeks Typ-100. W międzyczasie zbudowano kolejny prototyp. Oba pozostały bez wież gdyż firma Krupp nie dostarczyła owych.

Prototyp VK 3001(P)
Prototyp VK 3001(P)

Porsche zastosował w swoich prototypach nowatorska transmisję elektro mechaniczną. Pojazd był napędzany dwoma silnikami o mocy 210 KM każdy wyprodukowanymi prze firmę Simmering Graz-Paukler AG. Silniki benzynowe napędzały generatory elektryczne które s kolei zasilały dwa silniki elektryczne. Czołgi miały być uzbrojone w krótkolufowe działa 75 mm. W dalszych planach było przezbrojenie pojazdów w armaty 105 mm L/28. W latach 1941-1942 oba prototypy Porsche poddawano testom które często były przerywane. Głównym powodem były liczne usterki w bardzo skomplikowanej transmisji. Dalsze pracę przerzucono na bardziej zaawansowane prototypy.

Dane Techniczne
Napęd:
silniki benzynowe Simmering Graz-Paukler AG o łącznej mocy 420 km
Trakcja:
gąsienicowa
Transmisja:
elektro-mechaniczna
Załoga:
brak danych
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty spawane
Przednia płyta:
brak danych
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
brak danych
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
działo 75 mm
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
brak danych
Szerokość:
brak danych
Wysokość:
brak danych
Masa:
brak danych
***