Pancerium na facebook

Armstrong-Whitworth


W 1915 ministerstwo obrony zamówiło 30 samochodów opancerzonych, zamówienie zostało złożone w brytyjskiej firmie Armstrong- Whitworth. Pojazd został oparty na podwoziu Fiat, natomiast za projekt pancernego nadwozia odpowiadał rosyjski kapitan Mironov. Na początku 1916 pojazdy zostały dostarczone do Rosji. Po testach terenowych, okazało się że pojazdy nie nadają się do jazdy w trudnym terenie.
W tym samym roku rozpoczęto pracę nad usunięciem usterek, które trwały do końca 1916. W zmodyfikowanych pojazdach, wzmocniono podwozia, wymieniono zawieszenia i dostosowano samochody do trudnych warunków pogodowych. Dodatkowo by zabezpieczyć wodne radiatory karabinów maszynowych Maxim, wieże wyposażono w pancerne kołnierze. Na podstawie doświadczeń z tym samochodem, w zakładach Izhorsky rozpocznie się produkcja praktycznie identycznego samochodu zwanego Izhorsky-Fiat

Samochód pancerny Armstrong-Whitworth
Samochód pancerny Armstrong-Whitworth
Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy, 4-cylindrowy o mocy 60 km
Trakcja:
kołowa
Transmisja:
mechaniczna
Załoga:
4-osobowa
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty nutowane
Przednia płyta:
7 mm
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
60 km/h
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
2 CKMy Maxim 7,62 mm
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
4,80 m
Szerokość:
1,90 m
Wysokość:
2,50 m
Masa:
5,3 t
***