Pancerium na facebook

Nakashidze-Charron


Pierwszą próbą budowy samochodu opancerzonego był zaprojektowany przez inż. Divinitski samochód w 1899, prototyp nie został ukończony. W 1904 jeden z wojskowych wchodzących w skład armii Mandżurskiej, Michael Nakaszidze zaprojektował samochód opancerzony. Główne dowództwo przekazało jego projekt do Francji gdzie samochód miał być konstruowany. Pojazd powstawał w firmie Charron Girardot et Voigt. z początkowym zamówieniem na 34 samochody, które później zostało zredukowane do 10 samochodów.

Samochód pancerny Nakashidze-Charron
Samochód pancerny Nakashidze-Charron

Pojazdy były transportowane koleją przez teren Niemiec gdzie część z samochodów została skradziona. Samochód okazał się udana konstrukcją i w terenach Mandżurskich poruszał się bez większych przeszkód. Samochód został wyposażony w obrotową wieżyczkę uzbrojoną w pojedynczy KM. Na kołach zamontowano opancerzone osłony, by poprawić możliwości pokonywania przeszkód, pojazd wyposażono w mechanizm przypominający rozkładany most.

Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy, 4-cylindrowy o mocy 45 km
Trakcja:
kołowa
Transmisja:
mechaniczna
Załoga:
3-osobowa
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty nitowane
Przednia płyta:
3,5 mm
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
45 km/h
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
1 CKM Maxim 7,62 mm
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
4,80 m
Szerokość:
1,70 m
Wysokość:
2,40 m
Masa:
3,2 t
***