Pancerium na facebook

Poplavko-Jeffery


Na początku I wojny światowej, do Rosji sprowadzono ciężarówki z napędem 4x4 Jeffery. Kapitan plutonu zmechanizowanego Viktor Poplavko, opracował nadwozie które miało być umieszczone na podwoziu ciężarówek Jeffery. Początkowo zakładano że nadwozie będzie mogło pomieścić 10 żołnierzy, sam samochód miał służyć jako transporter. Ta koncepcja został zmieniona i w 1916 rozpoczęła się produkcja nadwozi w zakładach Izhorsky.

Poplavko-Jeffery z łamaczem drutu kołczastego
Poplavko-Jeffery z łamaczem drutu kołczastego

Testy terenowe pokazały że samochód jest bardzo stabilny i radzi sobie w trudnym terenie o wiele lepiej niż większość dostępnych ówcześnie samochodów. W 1916 samochody Poplavko-Jeffery zostały wyposażone pancerne nadwozia, tych samochodów było 30. Samochód został wyposażony w opancerzony bagażnik do przewozu amunicji, części zamiennych a nawet ludzi. Na początku 1917 zamówiono kolejne 90 samochodów, które miały mieć wzmocniony pancerz, tylko jeden samochód został wykonany.

Standartowy Poplavko-Jeffery
Standartowy Poplavko-Jeffery
Dane Techniczne
Napęd:
2 silniki benzynowe, 4-cylindrowe o lącznej mocy 80 km
Trakcja:
kołowa
Transmisja:
mechaniczna
Załoga:
5-osobowa
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty nitowane
Przednia płyta:
16 mm
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
30 km/h
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
2 CKMy 7,62 mm Maxim
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
4,52 m
Szerokość:
2 m
Wysokość:
2,14 m
Masa:
8 t
***