Pancerium na facebook

Putilov


Putilov-Austin

Ministerstwo obrony w 1916 złożyło zamówienie na budowę samochodu opancerzonego, bazowanego na samochodzie Austin. W 1917 w zakładach Putilov, rozpoczęła się budowa samochodów opancerzonych które nazywano Putulov-Austin lub Putilowski Ostin. Standartowo Austin mógł być sterowany przednimi kołami w zakładach Putiłov dodano możliwość sterowania również tylnymi kołami. Całkowicie wyprodukowano 200 samochodów Putilov-Austin.

Putilov-Austin
Putilov-Austin

Putilov-Packard

W 1917 w zakładach Putilov zbudowano niewielką serie pojazdów opancerzonych na bazie podwozia Packard. Same pojazdy były dosyć podobne do samochodów Austin.

Putilov-Austin półgąsienicowy

Francuzki inżynier Adolphe Kegresse, nadzorował carskie warsztaty samochodowe od roku 1906. W 1911 opracował kilka nowoczesnych podwozi w tym półgąsienicowe. Jego trzecie podwozie gąsienicowe mogło być montowane w ciężarówkach z tyłu zamiast kół. W 1916 zamówiono 200 takich podwozi na potrzeby samochodów półgąsienicowych. W międzyczasie w zakładach Putilov zamówiono 60 pojazdów półgąsienicowych z czego do rewolucji wyprodukowano zaledwie kilka sztuk, reszta zmontowano po rewolucji.

Putilov-Austin półgąsienicowy
Putilov-Austin półgąsienicowy
Putilov-Garford

W 1914, zakłady Putilov rozpoczęły pracę nad ciężkim samochodem opancerzonym. Pojazd oparto na importowanym podwoziu ciężarówki Garford. Pojazd został wyposażony w boczne sponsony uzbrojone w karabiny maszynowe Maxim, oraz wieże z tyłu uzbrojoną w Maxim i działo. Putilov-Garford okazał się być dość dobrym samochodem, używanym podczas wojny jak i podczas rewolucji. W 1920 samochody Putilo-Garford były przystosowywane do jazdy po torach kolejowych.

Putilov-Garford
Putilov-Garford
Dane Techniczne
Napęd:
(silnik benzynowy, 4-cylindrowy o mocy 50 km -Putilov-Austin, Putilov półgąsienicowy)
(silnik benzynowy, 4-cylindrowy o mocy 33 km -Putilov-Packard)
(silnik benzynowy, 4-cylindrowy o mocy 35 km -Putilov-Garford)
Trakcja:
(półgąsienicowa -Putilov półgąsienicowy)
(kołowa -reszta)
Transmisja:
mechaniczna -wszystkie
Załoga:
(5 osobowa -Putilov-Austin, Putilov półgąsienicowy)
(4 osobowa -Putilov-Packard)
(8 osobowa -Putilov-Garford)
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty nitowane -wszystkie
Przednia płyta:
7 mm -Izhorsky-Fiat, White
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
(50 km/h -Putilov-Austin, Putilov-Packard)
(25 km/h -Putilov półgąsienicowy)
(20 km/h -Putilov-Garford)
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
(2 CKMy 7,62 mm Maxim -Putilov-Austin, Putilov półgąsienicowy)
(działo 76,2 mm -Putilov-Garford)
Dodatkowe:
3 CKMy 7,62 Maxim -Putilov-Garford
Wyamiary/masa
Dlugość:
(4,90 m -Putilov-Austin)
(6,40 m -Putilov półgąsienicowy)
(5,70 m -Putilov-Garford)
Szerokość:
(1,90 m -Putilov-Austin, Putilov półgąsienicowy)
(2,30 m -Putilov-Garford)
Wysokość:
(2,40 m -Putilov-Austin, Putilov półgąsienicowy)
(280 m -Putilov-Garford)
Masa:
(5,2 t -Putilov-Austin)
(6 t Putilov półgąsienicowy)
(11 t Putilov-Garford)
***