Christie M1932-M1942
Czołg Christie M1932
Pojazd oparty na modelu M1928 był prywatnym projektem finansowanym przez Christie. Zastosowano podwozie podobne do tego z średniego czołgu T3. Pojazd otrzymał duraluminiowe koła jezdne z pneumatycznymi oponami. W tym modelu zastosowano dosyć nowatorski pancerz składający się z dwóch warstw: duraluminium we wnętrz i stal na zewnątrz. W 1932 pojazd zaprezentowano armii USA, niestety M1932 nie zdołał zainteresować sobą wojskowych.

Czołg Christie M1932 (latający czołg)
Modyfikacja M1932 która miała umożliwić latanie. Pojazd miał być podczepiany pod jedno płat, po rozpędzeniu się za pomocą podwozia kołowego, M1932 miał osiągnąć wystarczającą moc by wznieść się w powietrze. Pojazd nie został przetestowany w powietrzu, natomiast sprzedano go do ZSSR.

Czołg Christie M1935A
Kolejny prywatny projekt Christie, zakładający użycie czołgu podczas desantu powietrznego. Pojazd dysponował bardzo niską sylwetką, główne uzbrojenie działo 75 mm umieszczono z przodu. Dodatkowo by poprawić widoczność pojazd wyposażono w kopule obserwacyjną.

Czołg Christie M1935B
Zmodyfikowany M1935A który został wydłużony. Pojazd miał być używany w roli czołgu desantowo-powietrznego, uzbrojenie zamontowano z przodu.

Czołg Christie M1936
Kolejna próba budowy czołgu powietrzno-desantowego. Pojazd poruszał się wyłącznie na gąsienicach osiągać ogromną prędkość 96 km/h, by osiągnąć taką szybkość, został zbudowany silnik, przy współpracy Christie i Curtisa, silnik dysponował mocą 300 km. Ostatecznie prototyp sprzedano do Anglii w 1937.

Czołg Christie M1937
Zmodyfikowany M1936 pozbawiony uzbrojenia z przodu, rozważano wyposażenie pojazdu w barbete lub wieże. Pod koniec 1937 Christie zaprezentował pojazd Brytyjczykom i najprawdopodobniej im go sprzedał.

Czołg Christie M1938
Pojazd oparto na modelach M1936/M1937 z podobnym zawieszeniem ale z modyfikowanym nadwoziem. By zmniejszyć wagę pojazdu gdzie tylko można zastosowano aluminium. Jak większość czołgów Christie, ten wyposażono w potężny silnik, umożliwiający osiąganie prędkości 130 km/h.

Czołg Christie M1941
Ostatnia próba budowy czołgu desantowo-powietrznego, finansowana przez Christie. Konstrukcje prototypu rozpoczęto w 1937, niestety problemy techniczne i finansowe doprowadziły ostatecznie do wstrzymania prac.
Czołg Christie M1942
Na podwoziu M1941 umieszczono atrapę nadwozia z barbetą i działem. Christie planował zrobienie prawdziwego nadwozia i uzbrojenia go w działo 37 mm i 6 karabinów maszynowych: dwóch po bokach jednym z przodu i jednym z tyłu. Ostatecznie problemy finansowe zmusiły Christie do zaprzestania prac nad tym pojazdem.

(silnik benzynowy, 12-cylindrowy Curtiss o mocy 450 km -M1935A)
(silnik benzynowy, Curtiss o mocy 300 km -M1936, M1938, M1941, M1942)
(silnik benzynowy, Curtiss-Wright o mocy 430 km -M1937)
(2 osobowa -M1935A, M1936, M1937, M1938, M1941)
(na gąsienicach 96 km/h na kołach 145 km/h -M1935A)
(na gąsienicach 105 km/h na kołach 145 km/h -M1945B)
(na gąsienicach 96 km/h -M1936)
(na gąsienicach 128 km/h -M1938)
(atrapa działa 37 mm -M1936, M1942)
(4,57 m -M1935A)
(6,40 m -M1935B)
(5,33 m -M1936, M1937, M1938)
(5,48 m -M1941)
(2 m -M1935A, M1936, M1937)
(2,13 m -M1935B, M1941)
(2,28 m -M1938)
(1,67 m -M1935A, M1935B, M1936)
(1,52 m -M1937, M1938, M1941)
(4 t -M1935A) (5,5 t -M1935B)
(6 t -M1936, M1937)
(4,5 t -M1938)
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc:
-
kliknij by powiekszyc: kliknij by powiekszyc: