Pancerium na facebook

Lekkie czołgi T1


Lekki czołg T1

Pierwszy lekki czołg zaprojektowany i zbudowany po roku 1919. Pojazd o wadzę dochodzącej do 7,5 tony, został wyprodukowany w zakładach Cunnigham w 1927. Czołg wyposażono w obrotową wieże umieszczoną z tylu. W wieży zamontowano działo 37 mm i karabin maszynowy. Silnik zamontowano z przodu natomiast kabina załogi znajdowało się z tyłu.

Lekki czołg T1
Lekki czołg T1

Lekki czołg T1E1 M1

W 1929 firma Cunnigham wyprodukowała zmodyfikowaną wersje T1. Na potrzeby testów zbudowano cztery czołgi T1E1. Później pojazd oznaczono jako lekki czołg M1.

Lekki czołg T1E1 M1
Lekki czołg T1E1 M1

Lekki czołg T1E2

Kolejna modyfikacja T1 powstała w 1929, pojazd oznaczono jako T1E2. Pogrubiono pancerz i zamontowano mocniejszy silnik.

Lekki czołg T1E2
Lekki czołg T1E2
Lekki czołg T1E3

Na bazie wersji T1E1 zbudowano zmodyfikowany czołg T1E3. Pojazd wyposażono w nowe zawieszenie i silnik montowany wcześniej w T1E2.

Lekki czołg T1E3
Lekki czołg T1E3
Lekki czołg T1E4

Pojazd zbudowano w 1932 był to już zupełnie inny czołg. Silnik przemieszczono do tyłu, załogę umiejscowiono z przodu a wieże w centrum pojazdu. Podwozie było wzorowane na brytyjskim Vickers-Armstrong.

Lekki czołg T1E4
Lekki czołg T1E4
Lekki czołg T1E5

Zmodyfikowany T1E1, został wyposażony w dyferencjał, modyfikacje przeprowadzono w 1932.

Lekki czołg T1E5
Lekki czołg T1E5
Lekki czołg T1E6

Ostateczna wersja serii T1 została oznaczona jako T1E6. Na bazie T1E4 zbudowano zmodyfikowaną wersje czołgu. Pojazd wyposażono w nowe nadwozie i mocniejszy silnik.

Dane Techniczne
Napęd:
(silnik benzynowy, 8-cylindrowy Cunnigham o mocy 105 km -T1, T1E1, T1E5)
(silnik benzynowy, 8-cylindrowy Cunnigham o mocy 135 km -T1E2, T1E3)
(silnik benzynowy, 8-cylindrowy Cunnigham o mocy 140 km -T1E4)
(silnik benzynowy, American La France o mocy 240 km -T1E6)
Trakcja:
gąsienicowa -wszystkie
Transmisja:
mechaniczna -wszystkie
Załoga:
3-osobowa -T4
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
(stalowe płyty -T1, T1E1, T1E3, T1E5)
(stalowe płyty -T1E2)
(stalowe płyty -T1E4, T1E6)
Przednia płyta:
(9,5 mm -T1, T1E1, T1E3, T1E5)
(10 mm -T1E2)
(12 mm -T1E4, T1E6)
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
(32 km/h -T1, T1E4, T1E5, T1E6)
(27 km/h T1E1)
(28 km/h T1E2, T1E3)
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
działko 37 mm -wszytkie
Dodatkowe:
1 CKM .30 Browning -wszytkie
Wyamiary/masa
Dlugość:
(3,81 m -T1, T1E1, T1E2, T1E3, T1E5)
(4,69 m -T1E4)
(4,57 m -T1E6)
Szerokość:
(1,64 m -T1, T1E1, T1E3, T1E5)
(1,85 m -T1E2)
(2,17 m -T1E4)
(2,03 m -T1E6)
Wysokość:
(2,13 m -T1, T1E1, T1E3, T1E5)
(2,31 m -T1E2)
(1,70 m -T1E4)
(1,97 m -T1E6)
Masa:
(7,5 t -T1, T1E1, T1E5)
(8,2 t -T1E2, T1E3)
(8,6 t -T1E4)
(9 t -T1E6)
***