Pancerium na facebook

Lekkie czołgi T2


Lekki czołg T2

Opracowany na podstawie wcześniejszych testów nad czołgiem T1. Pracę nad pojazdem rozpoczęto w 1933 pojazd bazowano na czołgu T1E4. Prototyp został zbudowany w zakładach Rock Island Arsenal w 1934. Czołg uzbrojono w dwa karabiny maszynowe .30 i jeden .50 Browning. Czołg był napędzany silnikiem o mocy 260 km natomiast użyto zawieszenie typu brytyjskiego.

Lekki czołg T2
Lekki czołg T2

Lekki czołg T2E1

Czołg zbudowano w zakładach Rock Island Arsenal w 1934. Bardzo podobny do poprzednika ale wyposażony w zawieszenie sprężynowe. Pojazd wyposażono w nową wieże uzbrojoną w trzy karabiny maszynowe .30. Do 1938 zbudowano 9 czołgów które oznaczono jako M2A1.

Lekki czołg T2E1
Lekki czołg T2E1

Lekki czołg T2E2

Dwu wieżowa wersj T2 powstała w 1932, pojazd oznaczono jako T2E2.

Lekki czołg M2A1

Wersja produkcyjna T2E1, pojazd produkowano w 1932 i oznaczono jako M2A1.

Lekki czołg M2A1
Lekki czołg M2A1
Lekki czołg M2A2

Następna wersja M2 na bazie tego pojazdu zbudowano czołg M2A2E1 wyposażony w silnik diesla Guiberson.

Lekki czołg M2A2
Lekki czołg M2A2
Lekki czołg M2A2E2

Zmodyfikowana wersja M2A2 wyposażona w ulepszone zawieszenie i grubszy pancerz.

Lekki czołg M2A2E2
Lekki czołg M2A2E2
Lekki czołg M2A2E3

Tą zmodyfikowaną wersje M2A2E2 wyprodukowano w 1938. Pojazd wyposażono w ulepszone zawieszenie i silnik diesla GM.

Lekki czołg M2A2E3
Lekki czołg M2A2E3
Lekki czołg M2A3

Czołg wyprodukowano w zakładach Rock Island Arsenal w 1938. Czołg został powiększony, wyposażony w grubszy pancerz, jedna z wież otrzymała kopule obserwacyjną. Na bazie M2A3 wyprodukowano dwa eksperymentalne czołgi: M2A3E1 został wyposażony w silnik diesla Guiberson, M2A3E2 wyposażono w elektryczny układ napędowy.

Lekki czołg M2A3
Lekki czołg M2A3
Dane Techniczne
Napęd:
(silnik benzynowy, Continetal o mocy 260 km -T2, T2E1, T2E2, M2A1, M2A2)
(silnik benzynowy, Continetal o mocy 260 km -M2A2E2, M2A3)
(silnik diesla, Guiberson -M2A2E1, M2A3E1)
(silnik diesla, GM -M2A2E3)
Trakcja:
gąsienicowa -wszystkie
Transmisja:
(elektryczna -M2A3E2)
(mechaniczna -reszta modeli)
Załoga:
4-osobowa -wszystkie
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
(stalowe płyty nitowane -T2)
(stalowe płyty nitowane -reszta modeli)
Przednia płyta:
(12 mm -T2) (13 mm -reszta modeli)
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
(43 km/h -T2)
(74 km/h T2E1, T2E2, M2A2, M2A2E2)
(48 km/h -M2A2E3)
(61 km/h -M2A3)
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
CKM .50 Browning -wszystkie
Dodatkowe:
2 CKMy .30 Browning -wszystkie
Wyamiary/masa
Dlugość:
(4,02 m -T2, T2E1, T2E2, M2A2, M2A2E2)
(3,70 m -M2A2E3)
(4,30 m -M2A3)
Szerokość:
(2,17 m -T2, T2E1, T2E2)
(2,38 m -M2A2)
(2,48 m -M2A2E2, M2E2E3)
(2,19 m -M2A3)
Wysokość:
(2,04 m -T2, T2E1, T2E2)
(2,35 m -M2A2)
(1,85 m -M2A2E2, M2A2E3)
(2,25 m -M2A3)
Masa:
(8,9 t -T2)
(9,4 t -T2E1, T2E2)
(8,6 t -M2A2)
(9,7 t -M2A2E2)
(9,5 t -M2A3)
***