Pancerium na facebook

Pierwsze prototypy


Czołg CLB 75

CLB 75 - był to ciągnik rolniczy, który wyposażono w opancerzoną obudowę wraz z obrotową wieżą uzbrojoną w 2 lekkie działka . Pojazd został skonstruowany, w 1916 r. przez firmę „C. L. Best Tractor Company” i przetestowany w 1917 r.

Czołg CLB 75
Czołg CLB 75

Czołg HA 36

HA 36 - zaprojektowany i skonstruowany w zakładach „Hołt” w 1916 r. był to jedno osobowy pojazd, napędzany przez zmodyfikowany silnik motocyklowy. Budowa gąsienic, składała się z łańcuchów połączonych z drewnianymi klockami. Pojazd został wyposażony w atrapę działka, twórcy HA 36 wzorowali się na brytyjskich czołgach z tego okresu.

Czołg HA 36
Czołg HA 36

Czołg Caterpillar G-9

Caterpillar G-9 - Czołg powstał na bazie 10 tonowego (silnik 75 km) traktora firmy „Holt” który wyposażono w opancerzoną obudowę wraz z obrotową wieżą. Pojazd przetestowano w 1917 r.

Czołg Caterpillar G-9
Czołg Caterpillar G-9
Hybrydowy czołg Holt

Hybrydowy czołg Holt - stworzony przez współprace firmy „Holt” i „General Electric” w 1917 r. Pojazd dysponował napędem hybrydowym – silnik benzynowy o mocy 90 km i 2 silniki elektryczne, po bokach umieszczono 2 sponsony uzbrojone w 2 KMy Vickers z przodu zamontowano krótkolufową haubice 75mm. Pojazd ważył 25 ton, osiągał prędkość do 10 km/h.

Hybrydowy czołg Holt
Hybrydowy czołg Holt
Studebaker Czołg Zaopatrzeniowy

Studebaker Czołg Zaopatrzeniowy – został zamówiony przez Brytyjczyków w Nowym Yorku w 1918 r. prototyp wyprodukowano w zakładach „Studebaker Pierce Arrow Corp.” Konstrukcje czołgu wzorowano na brytyjskich czołgach Mark, pojazd nie został uzbrojony, napęd pojazdu składał się z silnika 4 cylindrowego o mocy 100 km. Planowano seryjną produkcje tego czołgu do użycia jako transportera zaopatrzenia lub piechoty w nadchodzącej ofensywie na rok 1919 r. wraz z końcem wojny projekt porzucono.

Studebaker Czołg Zaopatrzeniowy
Studebaker Czołg Zaopatrzeniowy
Czołg szkielet

Ten jak że oryginalny czołg został zbudowany w 1918r. w zakładach „Pioneer Tractor Co of Winona. Pojazd powstał jako platforma testowa dla przyszłych czołgów. Rama pojazdu została zrobiona z połączonych rur. Załoga znajdowała się wewnątrz podobnego do pudła składanego z stalowych płyt przedziału, który był amortyzowany pomiędzy ramami nośnymi pojazdu. Czołg napędzały dwa 4-cylindrowe silniki Beaver o mocy 50 km każdy. Uzbrojenie składało się z KMu .30 umieszczonego w obrotowej wieży.

Czołg szkielet
Czołg szkielet
Dane Techniczne
Napęd:
(silnik benzynowy -Caterpillar G-9)
(silnik benzynowy, 4-cylindrowy Holt o mocy 90 km -Holt hybrydowy)
(silnik benzynowy, 4-cylindrowy o mocy 100 km -Studebaker)
(2 silniki benzynowe, 4-cylindrowe Beaver o lącznej mocy 100 km -Czołg szkielet)
Trakcja:
gąsienicowa -wszystkie
Transmisja:
mechaniczna -wszystkie
Załoga:
(1 osobowa -HA36)
(6 osobowa -Holt hybrydowy)
(2 osobowa -Czołg szkielet)
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
brak danych
Przednia płyta:
brak danych
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
(9 km/h -Holt hybrydowy)
(8km/h -Czołg szkielet)
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
(dwa działa 37 mm -CLB 75)
(haubica 75 mm -Holt hybrydowy)
(CKM .30 -czołg szkielet)
Dodatkowe:
2 CKMy -Holt hybrydowy
Wyamiary/masa
Dlugość:
brak danych
Szerokość:
brak danych
Wysokość:
brak danych
Masa:
(25 t -Holt hybrydowy)
(9 t -czołg szkielet)
***