Pancerium na facebook

Czołg Vickers MK II


Czołg Vickers MK II

Nowy czołg MK II powstał w 1925, była to zmodyfikowana wersja bazująca na czołgu MK I. Czołg wyposażono w grubszy pancerz, kabina kierowcy została wysunięta do przodu, przez co poprawiono widoczność. Zawieszenie wyposażono w ochronne płyty pancerne. Uzbrojenie nie uległo zmianie w porównaniu do MK I. Czołg był na służbie aż do 1939, później używano go jako pojazd treningowy.

Czołg Vickers MK II
Czołg Vickers MK II

Czołg Vickers MK II*

Czołg wyposażono w kopule obserwacyjną i zredukowano ilość karabinów maszynowych w wieży do jednego.

Czołg Vickers MK II*
Czołg Vickers MK II*

Czołg Vickers MK II**

W 1932, 44 MK II zostały wyposażone w pojedynczy karabin maszynowy w wieży, zamontowano go obok działa. Pojazd wyposażono w kopule obserwacyjną a z tyłu wieży przymocowano opancerzony pojemnik mieszczący radiostacje.

Czołg Vickers MK II**
Czołg Vickers MK II**
Czołg Vickers MK IIA

W 1930 w zakładach Vickers-Armstrong wyprodukowano 20 zmodyfikowanych MK II oznaczonych jako MK IIA. Pojazdy wyposażono w kopule obserwacyjną, wentylator na wieży otrzymał maskownice ochronną. W wieży montowano działo, obok którego zamontowano karabin maszynowy. Dodatkowo pojazdy wyposażono w usprawnione zawieszenie.

Czołg Vickers MK IIA
Czołg Vickers MK IIA
Czołg Vickers MK IIA*

Wersja MK IIA została wyposażona w radiostacje, pojazd oznaczono jako MK IIA**

Czołg Vickers MK IIA.C.S

Wersje MK IIA przystosowano do roli wsparcia artyleryjskiego. Pojazd przezbrojono w haubice 3,7 cala.

Czołg Vickers MK IIA.C.S
Czołg Vickers MK IIA.C.S
Czołg MK II tropikalny

Pięć czołgów MK II przystosowano do służby na terenie Afryki. W pojazdach zamontowano wizjery z filtrami przeciw słonecznymi oraz usprawniono system wentylacji i filtrów. W 1928 czołgi wysłano do Egiptu.

Czołg MK II tropikalny
Czołg MK II tropikalny
Czołg MK II stawiacz mostów

W 1927 przystosowano MK II do przenoszenia części potrzebnych przy budowie mostu. Pojazd transportował części mostu przymocowane do boków. Sam most był składany przez załogę pojazdu.

Czołg MK II stawiacz mostów
Czołg MK II stawiacz mostów
Czołg English Workman

Był to pojazd oparty na konstrukcji MK II, został skonstruowany na zamówienie ZSRR w 1931. W samym ZSRR czołg nazwano English Workman - Angielski Robotnik.

MK II dowódczy

Był to zmodyfikowany MK II który wyposażono w dwie radiostacje. Pojazd starano się upodobnić do standardowego MK II, wieża była nieruchoma, mieściła atrapę działa pyzatym w wieży zamontowano radiostacje. Z prawej strony pojazdu zamontowano antenę, pojazd powstał w 1931.

MK II dowódczy
MK II dowódczy
Czołg MK II special

Zmodyfikowany MK II przeznaczony dla Australii. Pojazd różnił się od standardowego MK II sposobem montowania uzbrojenia, jeden KM zamontowano z lewej strony od działa, drugi z prawej strony wieży.

Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy, 8-cylindrowy Armstrong-Siddeley o mocy 90 km -wszytkie
Trakcja:
gąsienicowa -wszytkie
Transmisja:
mechaniczna -wszytkie
Załoga:
5-osobowa -wszystkie
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty nitowane -wszystkie
Przednia płyta:
8 mm -wszystkie
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
24 km/h -wszystkie
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
(działo 3pdr QF i 4 CKMy .303 w wieży -MK II)
(haubica 3,7 cala i 1 CKM .303 w wieży -MK ACS)
(działo 3pdr QF i 1 CKM .303 w wieży -reszta modeli)
Dodatkowe:
2 CKMy .303 -wszystkie
Wyamiary/masa
Dlugość:
5,36 m -wszystkie
Szerokość:
2,77 m -wszystkie
Wysokość:
2,83 m -wszystkie
Masa:
(13,2 t -MK II)
(13,5 t -MK II*)
(13,7 t -MK z kołami)
(14 t -MK A.C.S)
***