Pancerium na facebook

Shitonoska


Projekt K0

Na początku 1919 r. Inż. Maksimov stworzył dwa projekty pojazdów gąsienicowych których odpowiednikami mogły by być tankietki. Pierwszy pojazd nazwany K0 miał być pojazdem o niskim profilu głownie zbudowanym z części samochodowych z silnikiem Fiat o mocy 40 km, prawdopodobna szybkość pojazdu to 17 km/h. Opancerzenia o grubości 8-10 mm, pojazd miał zostać uzbrojony w CKM Colt lub Maxim, załoga miała składać się z 1 osoby. Waga pojazdu to około 2,6 tony.

Projekt Shitonoska

Drugi projekt zwany „Shitonoska – Tarczownik” głównie bazował na pierwszym projekcie ale osoba kierująca była umiejscowiona w pozycji w pół leżącej co miało obniżyć sylwetkę pojazdu i zmniejszyć wagę do 2,25 tony. Oba pojazdy pozostały w formie projektów.
Warto jeszcze wspomnieć o projekcie czołgu „Teplochod AM – Paro-chód AM” który wygrał konkurs na najlepszą konstrukcje w 1920 r. Pojazd ten był opracowany przez inż. V. Kondratevym, 10 tonowa konstrukcja przypominająca okręt z doczepianymi płytami pancernymi po bokach. W zakładach „Izhorky” prowadzono prace nad kadłubami do tego czołgu. Do 1922 r. Kadłuby zostały ukończone w połowie, lecz brak części w szczególności silników ostatecznie pogrzebał ten projekt.

Projekt Shitonoska
Projekt Shitonoska
Dane Techniczne
Napęd:
silnik benzynowy Fiat o mocy 40 km
Trakcja:
gąsienicowa
Transmisja:
mechaniczna
Załoga:
1 osobowa
Radiostacja:
brak danych
Zapas paliwa:
brak danych
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty
Przednia płyta:
10 mm
Boczne płyty:
brak danych
Tyłna płyta:
brak danych
Górna płyta:
brak danych
Dołna płyta:
brak danych
Wieża/nadbudowa:
brak danych
Osiągi
Prędkość max:
17 km/h
Zasięg max:
brak danych
Pokonywanie rowów:
brak danych
Pokonywanie ścian:
brak danych
Kąt podjazdu:
brak danych
Uzbrojenie
Podstawowe:
CKM Maxim 7,62 mm
Dodatkowe:
brak danych
Wyamiary/masa
Dlugość:
brak danych
Szerokość:
brak danych
Wysokość:
brak danych
Masa:
2,6 t
***