KV-7-1
Na bazie czołgów KV zaczęto prowadzić pracę nad stworzeniem wielolufowych dział samobieżnych. Pomysł na użycie kilku dział został przyjęty gdyż brakowało odpowiedniego uzbrojenia o dużej siłę rażenia. Konstruktorem odpowiedzialnym za projekt nowych pojazdów został G.N. Moskvin. Również w projekt zaangażowano inżynierów z fabryki „Uralmash”. Całość przedsięwzięcia nadzorował L.E. Siachev.

Jednym z wariantów wielolufowego czołgu był KV-7-1(Obiekt 226). Niekiedy ten prototyp jest nazywany KV-6. Pojazd został uzbrojony w działo 76,2 mm ZiS-5 i dwa działa 45 mm które umieszczono po bokach głównego działa w tym samym jarzmie. Z dział można było strzelać zarówno pojedynczo jak i wszystkimi na raz. Zapas amunicji wynosił 93 szt. 76,2 mm i 200 szt. 45 mm. Dodatkowo pojazd uzbrojono w trzy CKMy DT 7,62 mm.

Jeden z CKMów zamontowano z przodu pojazdu tak jak w standardowych czołgach KV, drugi znajdował się z tyłu nadbudowy a trzeci zamontowano w wieżyczce obserwacyjnej dowódcy. Masa pojazdu wynosiła 45 ton a załoga składała się z 6 osób. Pracę nad prototypem rozpoczęto w listopadzie 1941 r. i prowadzono do 29 grudnia 1941 roku. Prototyp wysłano do Moskwy gdzie go zaprezentowano wojskowym jak i członkom rządu. Testy przeprowadzono w grudniu 1941 r. lecz zarówno KV-71-1 jak i KV-7-2 miały problemy z uzbrojeniem. Ostatecznie pracę przerzucono na KV-14.
działo 76 mm ZiS-5