Pancerium na facebook

KV-7-2


Na bazie czołgów KV zaczęto prowadzić pracę nad stworzeniem wielolufowych dział samobieżnych. Pomysł na użycie kilku dział został przyjęty gdyż brakowało odpowiedniego uzbrojenia o dużej siłę rażenia. Konstruktorem odpowiedzialnym za projekt nowych pojazdów został G.N. Moskvin. Również w projekt zaangażowano inżynierów z fabryki „Uralmash”. Całość przedsięwzięcia nadzorował L.E. Siachev.

Wielolufowy KV-7-2
Wielolufowy KV-7-2

Jednym z wariantów wielolufowego czołgu był KV-7-2(Obiekt 227). Od swego poprzednika KV-6 różnił się zastosowanym uzbrojeniem. Zrezygnowano z dział 45 mm na rzecz dwóch dział 76,2 mm ZiS-5. Zapas amunicji wynosił 150 szt. 76,2 mm. Pracę nad prototypem rozpoczęto w listopadzie 1941 r. i prowadzono do 29 grudnia 1941 roku. Prototyp wysłano do Moskwy gdzie je zaprezentowano wojskowym jak i członkom rządu. Testy przeprowadzono w grudniu 1941 r. lecz zarówno KV-7-1 jak i KV-7-2 miały problemy z uzbrojeniem. Stalin na temat tych pojazdów powiedział „Po co kilka dział? Niech zamontują jedno ale mocne!”.

Dane Techniczne
Napęd:
silnik diesla V-2, 12-cylindrowy o mocy 600 km
Trakcja:
gąsienicowa
Transmisja:
mechaniczna
Załoga:
5-osobowa
Radiostacja:
71-ТК-3
Zapas paliwa:
610 l
Opancerzenie
Typ:
stalowe płyty spawane
Przednia płyta:
do 75 mm
Boczne płyty:
75 mm
Tyłna płyta:
60-75 mm
Górna płyta:
30 mm
Dołna płyta:
40 mm
Wieża/nadbudowa:
35-75 mm
Osiągi
Prędkość max:
35 km/h
Zasięg max:
225 km
Pokonywanie rowów:
2,5 m
Pokonywanie ścian:
1 m
Kąt podjazdu:
36o
Uzbrojenie
Podstawowe:
2 działa 76 mm ZiS-5
Dodatkowe:
2 CKMy 7,62 mm DT
Wyamiary/masa
Dlugość:
6,75 m
Szerokość:
3,25 m
Wysokość:
2,41 m
Masa:
46,8 t
***